Askele askeleelta

maanantaina, toukokuuta 15, 2006

Ruokalevon mahti

Elä ihminen elämääs kiireellä pilloo,
hermot jos männöö, niin onko siitä illoo?

Elä pikajunan laella, sinä hyssytä aena,
ja päevälläe joskus, piäs pehkuihin paena.

Toppuuta hetkeksi, tulinen tuo tahti,
ja kokkeile, mikä on ruokalevon mahti,

niin kohta jo huomoot, miten on sommoo,
katkasta virtoo - antoo hermoelle lommoo!

(tekijä tuntematon)

-----------------------------------------

Työn ja levon tasapaino - tästä puhutaan lisää Elämänkuvioiden puoliympyrän kohdalla. Runon voisi ottaa vaikka opetusmateriaaleihin ;-)