Askele askeleelta

tiistaina, huhtikuuta 25, 2006

Pyöräillen

Olen jälleen saanut liikunnasta otteen. Kelirikkoaika on ohi täälläpäin ja ilmakin jo lämmennyt mukavasti. Pyöräily on upea mahdollisuus liikkua. Tosin pyöräileväthän jotkut talvellakin, mutta silloin nautin hiihtämisestä - jos on lunta.

Viime vuonna pyöräilin enemmän kuin koskaan aiemmin. Innostuin polkemaan hankittuani pyörääni matkamittarin. Tavoitteellinen pyöräily lisäsi motivaatiotani kummasti. Kesän edetessä asetin itselleni aina vain isompia tavoitteita, lopulta jäin 18 km päähän lopullisesta tavoitteestani. Tänä vuonna olisi mukava saavuttaa tuo tasaluku, joka jäi viime vuonna harmittavan lähelle.

Useamman päivän perspektiivillä olen nyt seurannut, kuinka Vantaanjoen vedenpinta on laskenut hiukan päivä päivältä. Muutenkin pyörän selästä on ollut upea seurata kevään etenemistä. Luojan käsiala näkyy luonnon heräämisessä uuteen kauteen.