Pitkäperjantaina
"Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut." Jes 53
----
"Tulkaa kaikki katsokaatte
piinaa rakkaan Herramme.
Itkekää, valittakaatte,
kärsii Vapahtajamme.
Kellä vaiva sellainen
ollut on kuin Jeesuksen!
Tuskassansa kauheassa
viimein näin hän huudahti:
"Käsiis, Isä taivahassa,
minä annan henkeni!"
Kellä vaiva sellainen
ollut on kuin Jeesuksen!
Ah, ken näitä katseleepi,
itse eikö järky jo?
Aurinkokin pimeneepi,
halkee kova kallio,
sillä vaiva sellainen
ollut on vain Jeesuksen."
Virsi 67
"Herra pani meidän kaikkien syntivelan hänen kannettavakseen. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen, ei hän suutansa avannut." Jes 53
----
"Tulkaa kaikki katsokaatte
piinaa rakkaan Herramme.
Itkekää, valittakaatte,
kärsii Vapahtajamme.
Kellä vaiva sellainen
ollut on kuin Jeesuksen!
Tuskassansa kauheassa
viimein näin hän huudahti:
"Käsiis, Isä taivahassa,
minä annan henkeni!"
Kellä vaiva sellainen
ollut on kuin Jeesuksen!
Ah, ken näitä katseleepi,
itse eikö järky jo?
Aurinkokin pimeneepi,
halkee kova kallio,
sillä vaiva sellainen
ollut on vain Jeesuksen."
Virsi 67
1 Comments:
Luin daniel Nylundin kirjettä, jossa hän korostaa sitä, että Jeesuksen vaikeneminen toi näkyväksi meidän kaikkien väkivaltaisuuden. Ihmiset tarvitsi uhrin. Jumalan rakkaus ilmeni tällä tavalla meidän takia, jotta näkisimme kuka Hän on, ja mitä itse olemme. Onko järkeä?
By
Anonyymi, at 11:20 ap.
Lähetä kommentti
<< Home