Kiirastorstaina
Herramme Jeesus Kristus, sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää se minun muistokseni.
Samoin hän otti maljan, kiitti ja sanoi: Ottakaa ja juokaa tästä, te kaikki. Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne syntien anteeksiantamiseksi. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.
Matt. 26:26-28
Mark. 14:22-24
Luuk. 22:17-19
---------------
"Jeesuksen muisto ihana,
on mieltä ilahduttava.
Ei voisi kuulla kalliimpaa,
ei veisata suloisempaa
kuin nimeänsä ihanaa.
Vaan parhain manna, hunaja
on hänen läsnäolonsa.
Se sydänten on lohdutus,
elämän alku, valkeus
ja sielun pyhä riemastus.
Mun, Jeesus, anna tuntea
rakkautesi suuruutta.
Oi Jeesus, anteeksantaja
ja taivaan kruunun kantaja,
ainoa armon jakaja."
Virsi 300
Herramme Jeesus Kristus, sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää se minun muistokseni.
Samoin hän otti maljan, kiitti ja sanoi: Ottakaa ja juokaa tästä, te kaikki. Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka vuodatetaan teidän puolestanne syntien anteeksiantamiseksi. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.
Matt. 26:26-28
Mark. 14:22-24
Luuk. 22:17-19
---------------
"Jeesuksen muisto ihana,
on mieltä ilahduttava.
Ei voisi kuulla kalliimpaa,
ei veisata suloisempaa
kuin nimeänsä ihanaa.
Vaan parhain manna, hunaja
on hänen läsnäolonsa.
Se sydänten on lohdutus,
elämän alku, valkeus
ja sielun pyhä riemastus.
Mun, Jeesus, anna tuntea
rakkautesi suuruutta.
Oi Jeesus, anteeksantaja
ja taivaan kruunun kantaja,
ainoa armon jakaja."
Virsi 300
2 Comments:
Vuosien mittaan monena iltana ja yönä nämä sanat ovat jostain tuntemattomasta syystä pyörineet mielessäni: Sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsilleen sanoen:....tämä on minun ruumiini..
Samalla tavalla ehkä meitä kavalletaan, hyljätään lähimpien taholta, niiden joiden kanssa elämiseen olemme elämäämme antaneet. Se on kuin meidän ruumiimme, murrettu leipä...toivon mukaan muiden puolesta annettu. Jos kuljemme Jeesuksen jalanjäljissä tätä ei voi välttää, mutta sillä on tarkoitus. Se kaikki ei ole sen takia, että me vain itsekkäästi itse kirkastumme tai kasvamme. Paras tapa mitä olen keksinyt on jäädä noissa hetkissä vaan odottamaan mitä Jumala tekee itsessä, mutta myös muissa ajallaan.
By
Anonyymi, at 11:37 ap.
"Kuningas matkaan meidät lähettää
murrettaviksi maailmalle.
Olkaamme leipä täynnä elämää, huomisen toivo hukkuvalle.
Me saamme kasvaa, saamme kasvaa hoidossa hyvän Kuninkaamme.
Me saamme kasvaa, saamme kasvaa.
Toivoa toisille myös jaamme."
Jaakko Löytyn laulusta
"Me saamme kasvaa".
By
Anonyymi, at 1:42 ip.
Lähetä kommentti
<< Home