Askele askeleelta

perjantaina, huhtikuuta 21, 2006

Rukous

Seuraavaa rukousta pidetään jonkun etelävaltioiden sotilaan kirjoittamana Amerikan sisällissodan aikana:

"Pyysin voimaa
saadakseni aikaan;
Tulin heikoksi
oppiakseni nöyrästi tottelemaan
Pyysin terveyttä
tehdäkseni suuria;
Tulin sairaaksi
tehdäkseni hyvää.
Pyysin rikkautta
tullakseni onnelliseksi;
Sain köyhyyttä
tullakseni viisaaksi.
Pyysin valtaa
saadakseni ylistystä ihmisiltä;
Sain heikkoutta
tunteakseni tarvitsevani Jumalaa.
Pyysin kaikkea
nauttiakseni elämästä;
Sain elämän
nauttiakseni kaikesta.
En saanut mitään mitä olin pyytänyt
mutta sain kaiken mitä olin toivonut.
Melkein minun uhallanikin
lausumattomiin rukouksiini vastattiin:
Olen saanut... rikkaan siunauksen."

Mitä ajatuksia oheinen rukous herättää?

1 Comments:

  • Tulee mieleen, niin kuin jossain vanhassa raamatunkäännöksessä sanotaan, että kun pysytte minussa ja minä pysyn teissä, NIIN te TULETTE PYYTÄMÄÄN, ja te saatte sen. Tämä ei ole suoritusrukousta!! Jumala todella vastaa niihin lausumattomiin rukouksiin tai huokauksiin, monin verroin tuhannesti. Mutta juuri noin vähän 'oudosti', joten siihen tarvitaan 'oikeaa asennetta', jotta Jlan tahto ja oman sydämen kaipaus voi toteutua. Eli on jätettävä lopullinen vastuu jollekin muulle kuin itselle, puolisolle, pastorille , pomolle tms. ja kehitettävä attituudia :-)

    By Anonymous Anonyymi, at 2:02 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home